• INSIGHTS

    #customerperspectives

NØGLEN ER FORRETNINGSFORSTÅELSE

For Nordic Houseware Group (NHG) var tid en kritisk faktor. Indgående forretningsforståelse og en dynamisk proces var nøglen til succes, da de skulle have en ny digital løsning til udarbejdelse af tilbud.

NHGs produkter, der fordeler sig på flere forskellige brands inden for boligartikler til opbevaring og organisering, forhandles globalt i detailhandlen. Jacob Eberhard er CEO og sidder i det danske hovedkvarter. Han betegner behovet for implementeringen af en ny tilbudsmodel som akut:

"Vi havde længe haft implementering af en ny digital løsning til understøttelse af vores proces for udarbejdelse af tilbud på tegnebrættet. Imidlertid betød den voldsomme inflation, der påvirkede stort set alle cost drivers, at behovet blev kritisk."

 

Global spredning og mange afhængigheder

Ifølge Jacob Eberhard skulle den nye løsning dels understøtte et mere effektivt workflow, samtidig med at den tilgodeså de særlige forudsætninger, som NHGs globale spredning og mange afhængigheder medfører:

"Vi havde brug for at få en mere struktureret proces, der gik på tværs af landegrænser, brands og kundetyper. Den skulle desuden kunne trække og håndtere data på alle cost drivers real time. Både interne og eksterne. Så vores tilbud altid var opdaterede, inddrog de store udsving i costs og dermed gav et retvisende indtryk af dækningsgraden på ethvert givent tidspunkt.

Dertil var det desuden afgørende, at løsningen havde en agilitet, så vi sammen med den centrale styring fik individuel understøttelse af den enkelte sælger med mulighed for profiler sammensat i henhold til den lokale regulative ramme og filtreret, så kun relevante cost drivers benyttes", forklarer Jacob Eberhard.

 

Hurtig udrulning med dynamisk proces

Et projekt af denne størrelse kunne potentielt have haft et langt udviklings- og implementeringsperspektiv. Men sådan gik det ikke. Ifølge Jacob Eberhard faktisk tværtimod:

"Vi fik digital understøttelse fra dag ét. Det var ikke den endelige løsning, men vi blev enige med exacto om at gribe det an på en måde, så udviklings- og implementeringsprocesserne kørte simultant.

Dette er en atypisk tilgang, og det kunne kun lade sig gøre, fordi det, vi startede op med, var designet med udgangspunkt i en indgående forståelse af vores forretningsmodel og markedsvilkår. Det samme kom til at være den definerende faktor for den efterfølgende proces, der forløb hurtigt og effektivt med enkel onboarding af hele vores salgsteam, hvor hvert medlem har adgang til en personlig profil", slutter Jacob Eberhard.

Læs mere om NHGs løsning til understøttelse af udarbejdelse af tilbud. Fortalt af CFO René Dethlefsen.


KONTAKT

Peter Jørgen Nørvig
Partner
Tlf.: +45 6179 8060
E-mail: pjn@exacto.dk

SKRIV TIL OS

Tak for din besked. Du hører fra os.

Med venlig hilsen
exacto

Adresse i København

exacto A/S
Tuborgvej 5
DK-2900 Hellerup

Kontaktperson: Peter Jørgen Nørvig
+45 6179 8060
pjn@exacto.dk

Adresse i Aarhus

exacto A/S
Stadion Allé 70
DK-8000 Aarhus C 

Kontaktperson: Tom Kortegaard
+45 6179 8050
tko@exacto.dk

Genveje

Forside
Hvem er vi
Kontakt
Cookies
Privacy Policy

CVR: 3020 2414
Bank: Danske Bank
Revisor: Deloitte Statsautoriseret Revisionsaktieselskab