NYT PLANLÆGNINGSVÆRKTØJ TIL VIRKSOMHED I VÆKST
Opgaven
Skræddersyet løsning med kun én Excel-fil
For mange virksomheder er budgettering og andre planlæningsprocesser særdeles tidskrævende, idet de ofte går på tværs af organisationen og inkluderer mange enheder og medarbejdere. Forskellige organisationsniveauer og behov for dokumentation resulterer hurtigt i et komplekst setup, hvor det kræver tungt manuelt arbejde at distribuere og kontrollere et stort antal Excel-filer.
For vores kunde her – en større tysk logistikvirksomhed – var der et ønske om at strømline ressourceplanlægningen inden for et givent forretningsområde og i relation til en helt specifik nøglekunde. Ved projektets start rådede kunden over 40 forskellige lokationer med 40 dertilhørende Excel-filer, der hver især inkluderede et regneark pr. uge. Derudover havde kunden et stort antal konsoliderede regneark, hvor resultater blev sammenfattet ved brug af copy-paste.
Vores kunde var derfor på udkig efter en løsning, der skulle kunne standardisere planlægningsprocessen og effektivisere medarbejdernes daglige arbejdsgange. Og som også kunne tilpasses og skaleres, så løsningen matchede kundens stadig større ambitioner om vækst inden for det pågældende forretningsområde.
”Grundet vores hurtige vækst, havde vi behov for en løsning, der kunne gøre arbejdet med vores daglige workflows i Excel lettere og hurtigere. Vi ønskede også en løsning, der kunne standardisere og ensrette specifikke processer”, udtaler den projektansvarlige i virksomheden.
exacto har hjulpet med denne vigtige opgave, som ikke alene har reduceret antallet af Excel-filer fra flere end 40 til kun én. Men som også har resulteret i en fuldt ud skræddersyet løsning, der matcher kundens konkrete behov.